20-950 LUBLIN, ul. Akademicka 13
tel. (+ 081) 445-69-91,
445-65-81, 445-66-11
ZARZÄ„DZENIE NR 120 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 28 października 2020 r. w sprawie przedÅ‚użenia zdalnego prowadzenia zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie do odwoÅ‚ania Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 51a ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 85 z późn.) w zwiÄ…zku z ustawÄ… z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiÄ…zaniach zwiÄ…zanych z zapobieganiem, przeciwdziaÅ‚aniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywoÅ‚anych sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374 z późn. zm.), RozporzÄ…dzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 16 października 2020 r. (Dz. U. poz. 1835), ZarzÄ…dzeniem nr 82 Rektora Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie z dnia 1 wrzeÅ›nia 2020 r. w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w UP w Lublinie w roku akademickim 2020/2021, zarzÄ…dza siÄ™ co nastÄ™puje: §1 1. W zwiÄ…zku z nadal pogarszajÄ…cÄ… siÄ™ sytuacjÄ… epidemicznÄ… w kraju zwiÄ…zanÄ… z COVID-19 wprowadza siÄ™ do odwoÅ‚ania prowadzenie zajęć dydaktycznych w Uniwersytecie Przyrodniczym w Lublinie na wszystkich kierunkach studiów wyższych stacjonarnych i niestacjonarnych, studiach podyplomowych i kursach doksztaÅ‚cajÄ…cych, studiach doktoranckich oraz w szkole doktorskiej z wykorzystaniem metod i technik nauczania na odlegÅ‚ość, z zastrzeżeniem §2. 2. KsztaÅ‚cenie na odlegÅ‚ość realizowane jest z wykorzystaniem infrastruktury informatycznej i oprogramowania umożliwiajÄ…cego synchronicznÄ… i asynchronicznÄ… interakcjÄ™ miÄ™dzy uczestnikami zajęć a nauczycielami. 3. W celu sprawnego przeprowadzenia zajęć w formie zdalnej, nauczyciel może wykorzystywać dowolne platformy np. Microsoft Teams, Eduportal i inne. W przypadku, gdy moduÅ‚ posiada kilka form zajęć, należy korzystać z jednego narzÄ™dzia do ksztaÅ‚cenia zdalnego, które wybiera nauczyciel odpowiedzialny za moduÅ‚ w porozumieniu z innymi prowadzÄ…cymi zajÄ™cia. §2 1. ZajÄ™cia z wychowania fizycznego studenci realizujÄ… samodzielnie zgodnie z zaleceniami prowadzÄ…cych zajÄ™cia, w oparciu o opracowany zestaw podanych aktywnoÅ›ci i ćwiczeÅ„. Studenci sÄ… zobowiÄ…zani do przesyÅ‚ania nauczycielowi co 2 tygodnie raportów potwierdzajÄ…cych wykonanie zaleconych aktywnoÅ›ci i ćwiczeÅ„. 2. Ćwiczenia, szczególnie zwiÄ…zane z dostÄ™pem do infrastruktury laboratoryjnej niezrealizowane w formie zdalnej w terminie, o którym mowa w §1 ust. 1 zostanÄ… przeprowadzone po powrocie do realizacji zajęć w formie hybrydowej lub tradycyjnej w terminach uzgodnionych ze studentami w porozumieniu z kierownikiem jednostki i dziekanem wydziaÅ‚u. 3. Studenci ostatnich lat studiów mogÄ… realizować zajÄ™cia oraz badania zwiÄ…zane z przygotowaniem prac dyplomowych w laboratoriach i pracowniach Uniwersytetu, w tym także staże kliniczne z zachowaniem zaleceÅ„ sanitarnych zwiÄ…zanych z sytuacjÄ… epidemicznÄ… oraz okreÅ›lonych w załączniku nr 2 do ZarzÄ…dzenia nr 82 Rektora UP w Lublinie z dnia 1 wrzeÅ›nia 2020 r. w sprawie organizacji zajęć dydaktycznych w UP w Lublinie w roku akademickim 2020/2021. Studenci zobowiÄ…zani sÄ… do zÅ‚ożenia oÅ›wiadczenia o dobrowolnym uczestnictwie w w/w zajÄ™ciach. 4. DecyzjÄ™ w sprawie realizacji zajęć o, których mowa w ust. 3 podejmuje nauczyciel odpowiedzialny za moduÅ‚ w porozumieniu z kierownikiem jednostki i dziekanem wydziaÅ‚u. W przypadku staży klinicznych dla studentów kierunku weterynaria za organizacjÄ™ staży odpowiada kierownik katedry i kliniki oraz dziekan wydziaÅ‚u. §3 1. OrganizacjÄ™ prowadzenia zajęć dydaktycznych w formie zdalnej i obowiÄ…zek monitoringu realizacji tych zajęć, powierza siÄ™ kierownikom jednostek w uzgodnieniu z wÅ‚adzami dziekaÅ„skimi. 2. KontrolÄ™ realizacji zajęć w formie zdalnej sprawujÄ…: 1) dziekani wydziaÅ‚ów, 2) kierownicy studiów doktoranckich, 3) kierownicy studiów podyplomowych i kursów doksztaÅ‚cajÄ…cych, 4) kierownik Studium Praktycznej Nauki JÄ™zyków Obcych, 5) kierownik Centrum Kultury Fizycznej i Sportu, 6) dyrektor SzkoÅ‚y Doktorskiej. §4 1. Dziekani sÄ… zobowiÄ…zani do zamieszczenia informacji dotyczÄ…cych zdalnego prowadzenia zajęć dydaktycznych do odwoÅ‚ania na stronie wydziaÅ‚u. 2. ProwadzÄ…cy zajÄ™cia sÄ… zobowiÄ…zani do poinformowania uczestników zajęć o dalszym zdalnym ksztaÅ‚ceniu do odwoÅ‚ania. 3. ZajÄ™cia realizowane w formie zdalnej odbywajÄ… siÄ™ zgodnie z rozkÅ‚adami zajęć umieszczonymi na stronach internetowych wydziaÅ‚ów. 4. ProwadzÄ…cy zajÄ™cia monitorujÄ… udziaÅ‚ uczestników zajęć w zdalnych formach ksztaÅ‚cenia i zapewniajÄ… materiaÅ‚y dydaktyczne opracowane w formie elektronicznej. §5 Nadzór nad realizacjÄ… zarzÄ…dzenia sprawuje Prorektor ds. studenckich i dydaktyki, a w przypadku SzkoÅ‚y Doktorskiej Prorektor ds. nauki i wspóÅ‚pracy z zagranicÄ…. §6 ZarzÄ…dzenie wchodzi w życie z dniem 2 listopada 2020 r. i obowiÄ…zuje do odwoÅ‚ania. REKTOR Prof. dr hab. Krzysztof Kowalczyk